Småtroll!

Mina småtroll, det är var vi brukar kalla våra/mina marsvin. När jag fortfarande bodde hemma så skaffade jag ett marsvin vid namn Gustav! Eftersom jag inte tyckte om det så fick det bli Gurra.
Gurra var strax över ett 1 då jag tog över honom, hade läst att de var flockdjur så de behövdes en till! Då kom Lillen in i bilden, en liten tussiboll! (han är ett virvelmarsvin)
I år fyller Gurra 7 år, han är vår gamla farbror! och lillen fyller 6 år. Så dom börjar allt bli gammal.
Åldern har börjat ta ut sin rätt på Gurra, har tyckt att han magrat på slutet..
Men han slutade helt att äta i helgen, upptäckte att en tand var lite längre så efter samråd med jourvetrinär så kunde den klippas med en klosax! Men han äter fortfarande inte, känner att slutet är nära...
Vi har fått mata honom,då äter han lite. Försökt att ge honom apelsinvatten i en spruta.
Jag tror att jag kommer hitta honom död idag när jag kommer hem, jag vet att det låter hemskt! Det tycker jag också. . :(
Annars är det mest humana att låta honom somna in.. Jag vet inte hur länge det funkar att mata ett marsvin, det ska helst inte gå mer än 4 timmar utan mat. Nästa dilemma blir då lillen! Som är allt annat än liten...
Ska han också få somna in tillsammans med Gurra? Så dom kan leka tillsammans i marsvinshimmeln och äta gräs i oändlighet..
Lillen ser ut såhär fast i färgerna nedan.
Gurra ser utsåhär fast mer i färgerna ovan!
När jag startade mitt företag så bollades mycket ideer om namn,först ville jag heta nått annat!
Då kom Lillen&Gurras hårstudio upp... hade nästan bestämt mig för det! Minns att jag hade skickat in papper till telia med det namnet. Men sedan fick det ändå bli Annas hårstudio.
Våra småtroll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback