Grillplatsen börjar ta form!

Efter helgens bravader med att gräva bort det mesta av jorden gjorde jag en tapper insatts och rensade upp och snyggade till nere i gropen.
Sedan var det dax att lägga ut ogräsduken som vi köpte på Byggmax, skulle tydligen vara bra.. Det återstå att se! :) Var lite instruktioner och skit som jag gick igenom och försökte följa någorlunda.
Pappen skulle ha en överlapp på 20cm och sen drog jag upp den över kanterna så mycket som det bara gick.. Gick åt EXAKT en rulle.. och då fick jag fuska lite på överlappsmåttet.
Här är jag noga som öge med överlappen.. Jag ligger nästan ner, fint skare va!
Denna bild såg bara rolig ut!
¨
När duken ligger där så hämtade jag grus/sten för att fylla ett tunt lager i botten så duken inte blåset all världens väg. Sen är tanken att fylla på med fint grus/sand och sen isolera och på med ett lager sand.
Slutresultatet från dagens jobb! Nu återstår det bara att se när man tar fingret ur och skaffar sig sand och insolering.
/ Kroffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback