Egypten del 5

Ja.. idag är det en hel månad sedan vi var påväg till Egypten!! Herregud vad tiden springer iväg.
Måste försöka få vår resa överstökad så vi kan få skriva om något annat!
En specialare från Kareem.. Hade inte suttit helt fel i detta solväder! En svalkande god drink.
Kroffe med en blue ocean (med ouzo)
Chillar lite.."relaxing area"
Lite turist kort denna muliga dag..
titt-ut! bakom palmbladen..
En dag var vi påväg mot området som ni kan skymta i bakgrunden. Hotellets andra område där man kunde spela minigolft & tennis.. Då såg jag en söt kamel med massa toffsar som låg under en palm. Så jag bad kroffe ta kort på den, men naturligt såg denna man/kille/gubbe?! det och vinkade dit oss..
Kroffe frågade om det var okej att vi tog några kort! Det var det absolut och han bad att kroffe skulle hoppa upp och gav mig kameran. Nej tänkte jag för mig själv...
Här går de iväg.. Ni kan se på palmerna hur det blåser denna dag.
Sedan kommer han mot mig och tar min kamera, och ger mig snöret till kamelen..
Som ni kan se så ser jag lite bedrövad ut.. Jag fick nästan panik. . Hann tänka 100 saker.. Hur får man stop på den? Vad händer om det börjar springa? Kanke den biter mig i huvudet?  Här står jag med en kamel och kille min kamera, kanske han trodde att vi gjort ett byte?
Ja ... ni hör ju själva. Men kamelerna är hur cool som helst.
Jaa då börjar vi gå då... man hör hur han smattrar på med kamerna. Men jag är förvånad att det faktist blev några bilder som var något att ha eftersom han bara höll den på ett ungefr och knäppte. Han tittade aldrig.
Man känner sig ganska liten...
Här håller den på att sätta sig.
Sedan ville han att kroffe skulle "sätta" sig på halsen..
Kanske var det nått "trick" han lärt sin kamel att ligga still... jag vet inte.
Vi hade tänkt att ge honom lite dricks bara för att kroffe fick åka på kamelen, men då sa han att han ville ha 300 egyptiska pund!!! herregud,både jag och kroffe blev chockade! Kanske 5 minuter hade han ägnat oss..
Då började han tala om för oss vad det kostade att åka om vi skulle ut till öknen och så... vad han inte visste var att vi redan hade gort detta, och det var en HEL DAG... fast han var ännu dyrare.
Det slutade med att han fick 100 eyptiska pund. Sedan redan han iväg, och kom aldrig tillbaka... så han kanske hade tjänat tillräckligt.
Gud vad brun och fräsh man känner sig brevid shosha!
Vi sa hejdå till underhållnings teamet på hotellet! Bytte lite facebook :)
Denna tjej har en väldig pipa! Hon får till sånna jäkla höga ljud! Ohoh!
Sam & kroffe.
Sam med ditt "militäriska" ropade. STRETCHING!! AEROBICS!! YOGA!! COME ON!!
:D
Första dagen på stranden...
Den här "fina" dagen ;) skulle vi ut på havet och åka glasbåt. En båt som är gjord utav glas i botten så att man ser alla fiskar och korallrev. Det var faktiskt häftigt och så klart det var under ytan!!
Gick inte så bra att ta kort,men här är ett exempel!
Det blev lite shopping ändå! Men mest presenter... Lite tröjor,handukar, smycken, en väska , någon sjal..
När vi kom hem occh skulle gå lägga oss så hade vi en överraskning i sovrummet att vänta. Min kära mor Susanne gillar att överraska.. Hon hade köpt en bukett lila tulpaner och en ask med gele& choklad hjärtan!
På lappen stog det " välkommen hem älskade ungar"
Tusen tack kära mamma <3  Kanske måste vi börja överraska dig lite också?
Detta får sätta punkt för vår första utlands -semster tillsammans.
Blir nog en resa till inom kort, till hösten eller till nästa vinter. Men vars det bär av vet vi inte.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh vilken mysig överraskning! :D

2012-03-03 @ 16:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback