Uppfräshning utav köket!

År och dar sedan det blev någon uppdatering här. Kroffe har tydligen slutat att uppdatera denna blogg så han och grabbarna tagit upp filminspelningarna och TPPP igen. Så ni får helt enkelt nöja er med mig! Kanske se fram emot något "gästinlägg" utav kroffe.
Så då undrar ni förståss vad som hänt sedan sist?
Jo vi köpte ett nytt köksbord och stolar som vi målade vitt.
Före & efterbild kommer!


Jag vart så tvärless på köket så en kväll när kroffe var borta, så gick jag ner i källaren för att kolla vad vi hade för färg. Där hittade jag vit takfärg. Så jag satte igång att rolla direkt på tapeterna. Gick hur bra som helst och himel vad fräsht det blev! Jag tänkte att med det vita bordet mot dom gula väggarna inte skulle vara så fint. Innan tyckte jag inte att störde något, men nu inser jag  hur jäkla gult det var.
Vilken tur att det blev av! Nu känns det som att vi kan leva med detta kök ett tag till.
Vi har redan vårt drömkök så gott som planerat & klart! Vi ska slå upp lite väggar öppna upp större fönster ner mot sjön,dra om vatten & el, in med en vedspis ,köksö.. mm.. men det kommer att dröja några år så nu känns det betydligt bättre att "härda ut"
köket innan, dessutom ostädat.


Här syns det väldigt väl vilken färg det var innan!!


Har ni sett så fräsht det ser ut??
Här håller min man på att hjälpa mig att måla andra varvet i taket. Och den äckligt fula lysrörslampan är ÄNTLIGEN NEDPLOCKAD.. och det kommer aldrig att få komma upp igen.

Ja här har ni lite så länge, återkommer med bild på reslutatet.

Håller ni på att fundera på vad vi ska ha för taklampa, men har fastnat lite för denna ...


En kristllkrona med frostade prismor! Samt att man kan tända levande ljus..

Har fått en dille på kristallkronor. Vi har ju även en i sovrummet :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback