Sommarlängtan

Visst har ni väl röstat på oss ? Så att vi kommer med på mjölkpaketen?
Nu när solen skiner så kommer sommarlängtan. Hoppas att snön försvinner snart,dock har vi helvinter hemma igen! Inte ens vägen är bar :(
Men jag börjar ändå fundera på sommaren, tycker att det skulle vara så kul att få lite liv ute på ängarna! Vi har pratat lite om får. Dock funderar man om man har tiden som behövs? Men en kund till mig har får och jag har förhört henne mycket om detta, hon säger att dom sköter sig bra själv.
Det enda som jag känner på en gång är väl klippningen? Det är ju inte direkt som att klippa en människa som faktiskt kommer självmant! haha... tror inte ens att kroffe skulle klara av det faktiskt. Alltid har man väl någon runt omkring sig som skulle kunna ställa upp. Ska nog börja titta över ladugården lite och se hur man skulle kunna lösa det. Så dom har någonstans att gå in?
Har du erfarenhet utav får eller lamm?
Dela gärna med dig utav dina erfarenheter.
Visst är dom väl för söt? kanske dags för klippning?
Bilden är lånad från google.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback